سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه دوم انرژی هسته‏ای

 

آئین پاک اسلام، آخرین دین آسمانی است و به همین جهت کاملترین ادیان می باشد.

                

با آمدن این دین، ادیان قبلی منسوخ شده است، زیرا با وجود کامل، نیازی به ناقص نمی‏باشد.

                         

دین اسلام بوسیله پیامبر گرامی ما حضرت محمد بن عبدالله(ص) برای بشر فرستاده شده است. این درب رستگاری و سعادت، هنگامی به روی جهانیان گشوده شد که جوامع انسانی دوره‏های خامی و ناتوانی فکری خود را گذرانیده و برای بدست آوردن کمال انسانیت آماده شده و شایستگی دریافت معارف و مطالب عالی و بلندپایه الهی و به‏کار بستن آنها را بدست آورده بودند.

                               

از این رو اسلام حقایق و معارفی را که در خور فهم انسان واقع‏بین است و نیز اخلاق پسندیده‏ای که امتیاز انسان به آن است و دستورهائی را که به همه کارهای زندگی فردی و اجتماعی انسان سروسامان میدهد برای بشر آورده و او را به انجام آنها توصیه می‏کند.

                     

از این جهت دین اسلام، دینی است جهانی و همیشگی و یک سلسله امور اعتقادی و مقررات اخلاقی و عملی است و به‏کار بستن آنها سعادت و نیکبختی انسان را در دنیا و آخرت تأمین میکند.

                                

مقررات دین اسلام طوری است که هر فردی از افراد بشر و هر جامعه‏ای از جوامع انسانی که آنها را به‏کار بندد، بهترین شرایط زندگی و مترقی‏ترین کمال انسانی برایش فراهم خواهد شد.دین اسلام آثار نیکوی خود را بطور مساوی به همه‏کس و هر جامعه‏ای می‏بخشد و بزرگ و کوچک، دانا و نادان، مرد و زن، سفید پوست و سیاه پوست، شرقی و غربی بدون تفاوت می‏توانند از فوائد و مزایای این آئین پاک برخوردار شوند و نیازمندیهای خود را به نحو احسن و اکمل رفع نمایند؛ زیرا دین اسلام معارف و مقررات خود را روی پایه آفرینش گذاشته و نیازمندی‏های انسان را منظور داشته به رفع آنها می‏پردازد و فطرت و ساختمان انسان نیز در همه افراد مختلف و نژادهای متفاوت و زمان‏ها یکسان است، زیرا بدیهی است که جامعه انسانی از خاور گرفته تا باختر یک خانواده نوعی است. یعنی همه از نوع انسانند و بزرگ و کوچک، مرد و زن، دانا و نادان، سفید پوست و سیاه پوست و... اعضاء و افراد این خانواده هستند و در اصول و ارکان ساختمان انسانی شریکند و نیازمندیهای افراد مختلف و نژادهای متفاوت، مشابه است و آیندگان بشر نیز فرزندان و زادگان همین خانواده‏اند و قطعاً وارث حوائج و نیازمندیهای اینان می‏باشند.

                        

در نتیجه، اسلام آئینی است که برفع نیازمندیهای واقعی و فطری انسان می‏پردازند و برای همه کافی و برای همیشه زنده خواهد بود. به همین سبب خدای متعال اسلام را دین فطری می‏نامد و مردم را به زنده نگاهداشتن فطرت انسانی دعوت می‏نماید. بزرگان دین نیز فرموده‏اند اسلام دینی است آسان که به انسان سخت‏گیری نمی‏کند.


ارسال شده در توسط هانی کشاورز