سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه دوم انرژی هسته‏ای

دانشجویان طعم شب های ماه رمضان را در اردوهای ضیافت اندیشه خواهند چشید

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به گردش ایام و قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در ماه تابستان یاد آور شد: ماه رمضان تا 10 سال آینده در تعطیلات تابستانی دانشگاه ها قرار گرفته و ما نیز برای آنکه بار دیگر فرصت حضور دانشجویان را در ماه مبارک رمضان فراهم کنیم اردوی ضیافت اندیشه را طراحی کردیم.
محمدیان ادامه داد: تلاش ما بر این است تا دانشجویان بار دیکر در محیطی مقدس و معنوی گردهم آیند و در فضایی پرطروات و سرشار از شادابی به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند.
وی با بیان اینکه فضای ایجاد شده برای دانشجویان در این طرح برگرفته از معنویت ماه رمضان است تصریح کرد: این طرح در 30 پایگاه در شهرستان ها و 5 پایگاه در تهران برگزار می شود و در کنار فضای معنوی ایجاد شده، برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.
محمدیان گفت: تلاش ما بر این است تا فضایی صمیمانه و در عین حال عالمانه برای دانشجویان فراهم شود تا دانشجویانی که در کنار یکدیگر در این اردوی 21 روزه قرار می گیرند با یکدیگر به تبادل افکار و بحث بپردازند و از نقطه نظرات اساتید حاضر نیز در زمینه بحث های مختلف استفاده کنند.
وی با اشاره به دیگر برنامه هایی که در طرح انجام می شود خاطر نشان کرد: برگزاری نقد فیلم و روشنگری درباره اهداف این فیلم ها، برگزاری برنامه های ورزشی ، آشنایی دانشجویان با مردم محروم و چشیدن طعم کمک کردن به این قشر از جامعه از جمله برنامه هایی است که ما در این دوره 21 روزه خواهیم داشت.
رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه ها گفت:دو هزار استاد برای حضور در این طرح در نظر گرفته شده اند که پیش از حضور در پایگاه های برگزاری آن، در کارگاه های آموزشی شرکت می کنند تا آموزش همه پایگاه ها یکسان باشد.
وی ادامه داد: همچنین دانشجویان در این طرح هر شب هنگام افطار پذیرای میهمانانی هستند که اغلب آنان را فرهیختگان، نوآوران و مسئولان اجرایی و افراد نام آشنای هر استان تشکیل می دهند.
محمدیان گفت: از دیگر مزیت های این طرح این است که دانشجویان طعم خوش بیداری در شب های ماه مبارک رمضان و راز و نیاز را حس می کنند. همچنین از قاریان طراز اول کشور نیز برای برگزاری شب های قرآنی دعوت خواهد شد.
وی یادآور شد: دانشجویان هر استان به مرکز نزدیک محل سکونت خود می روند تا از این طریق از خانواده های خود نیز دور نباشند. همچنین حضور دانشجویان در برنامه های معرفتی این طرح سبب می شود تا بخشی از دروس معارف درسی خود را پوشش دهند و با ارائه نمره خود به دانشگاه، 4 واحد از درس معارف را پشت سر بگذارنند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها از انتخاب ممتازان طرح ضیافت اندیشه برای سفر حج عمره خبر داد و گفت: در صورتی که سفر به عتبات عالیات داشته باشیم جمعی از این فعالان که نحوه انتخاب آنان در برگه های ثبت نام دانشجویی ذکرخواهد شد به این سفر مشرف می شوند.
محمدیان تاکید کرد: پس از پایان این دوره ، دانشجویان علاقمند سه روز اعتکاف رمضانیه خواهند داشت و از فضای معنوی اعتکاف بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: ظرفیت هر پایگاه 3 هزار نفر است و در مجموع حدود 100 هزار دانشجو در این طرح پذیرش می شوند. اولویت ما با کسانی است که زودتر از دیگران ثبت نام کرده باشند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: پس از پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهینامه ای ارائه خواهد شد همچنین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و وزارت کشور ما را در اجرای این طرح یاری می کنند. ضمن آنکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تامین محصولات فرهنگی و چاپ کتب مورد نیاز، به ما یاری خواهند رساند.
محمدیان گفت: در صورتی که امکان استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس فراهم باشد از این سیستم برای حضور مجازی اساتید در مباحث بطور همزمان استفاده خواهیم کرد. منبع:ziafat.nahad.ir


ارسال شده در توسط هانی کشاورز