سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه دوم انرژی هسته‏ای

در زمان مبارزه با نفاق بصیرت فوق‌العاده لازم است

آقای پناهیان با بیان اینکه در دوران مبارزه با نفاق مرزها پیچیده‌تر می‌شود، گفت: اگر انسان در دوران نفاق مقداری از آبروی خود مایه بگذارد می‌تواند از این دوران با بصیرت عبور کند.

وی گفت: شما فکر کنید که اگر زمانی مومنان با کافران به جنگ پرداختند تمام شعارها یک دست خواهد شد. اما زمانی که دوران مبارزه مؤمنان با مؤمنان حاصل شود البته خود به خود دو طبقه از مؤمنان با یکدیگر به مشکل می‌خورند.

 

وی افزود: دوران مبارزه نفاق با ایمان همه کفر در مقابل ایمان قرار می‌گیرند اما دو گروه مؤمن در دوره سوم مبارزه اگر با هم مبارزه کنند بصیرت فوق‌العاده لازم است تا حقیقت و ایمان را شناخت و در مقابل باطل جنگید.

وی ادامه داد: شاید در این نزاع، هیچکس حرف کفر‌آلود نزند، اما نزاع بر سر این خواهد بود که کدام احکام دینی امروز در جامعه اولویت دارد و به مومنان به اشتباهات یکدیگر مشغول خواهند شد و هر طرف به اشتباه طرف مقابل تاکید می‌کنند و در این حالت کفار به عقب‌تر می‌روند تا منافقان جلوتر بیایند چون منافقان مترصدند تا این جنگ به دست خودشان بیفتد.

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: زمانی که مومنان با دیگر جنگ می‌کنند مردم به دنبال این هستند تا بدانند کدام اشتباه بزرگت‌تر است و کدام کار خیر مهمتر است، البته باید گفت که هیچکدام از احکام اسلامی و حقایق دینی ارزش یکسان ندارد، نماز با روزه ارزش یکسان ندارد.

 

*باید اشتباهات را وزن کشی کرد

وی با بیان اینکه این اندازه را که حفظ نظام از نماز واجب‌تر است را امام معین کرده است، افزود: مومنان باید در این جنگ امتحان خود را درست پس بدهند و ببینند که چه کسانی آبروی نظام را به خطر انداخته‌اند. چرا اقدام علیه ناموس نظام و انقلاب که بعد از انتخابات صورت گرفته را نمی‌توان در کنار اشتباهات دیگر قرار داد.

این کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی با بیان اینکه ضد ولایت به معنی واقعی و صحیح کلمه نداریم، گفت: کسانی که آداب ولایت‌مداری را بلد نیستند یا درجه ولایت‌پذیریشان بالا نیست و مفهوم ولایت برای آنها مشخص نشده است، مشکل ایجاد کرده‌اند.

 

وی با اشاره به مناظرات تلویزیونی کاندیدای انتخابات اخیر، گفت: در یکی از این مناظره‌های تلویزیونی دیدم که برخی افراد اصل‌های قانون اساسی با یکدیگر یکسان تلقی می‌کنند، درحالی که اصل‌های قانون اساسی اصلا با هم یکسان نیستند؛ چرا که حضرت امام(ره) تصریح فرمودند، که اصل ولایت فقیه در قانون اساسی ارزش بیشتری نسبت به اصل‌‌های دیگر دارد.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: زمانی برخی‌ها مواضع دوپهلو اتخاذ می‌کردند و با گویش منافقانه داشتند، اما الان اگر از حق و عدالت سخن گفته می‌شود باید اشتباهات را وزن‌کشی کرد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه استکبار اکنون منکوب شده و کنار نشسته است، گفت: 9 دی راهپیمایی ضد استعلاع بود، اتفاقی که در روز عاشورا رخ داد، نتیجه استعلای برخی افراد بود که مردم را به واکنش محکم وا داشت.

 

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب ما حافظ جسم انقلاب بودیم و اکنون باید حافظ روح انقلاب هستیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش در خطر بودن روح انقلاب را بیان کرده بودند.

این کارشناس مسائل دینی خوشبینانه‌ترین تحلیل را در خصوص فتنه اخیر عصبانی شدن برخی دانست و گفت: درحالی که حضرت امام به سادگی حاضر نمی‌شد کسی را افشا کند، این آقا استعفا داده و سه روز مفقود‌الاثر شد. این آقا همان آقاست. حضرت امام خطاب به این آقا نامه نوشتند و فرمودند که موقع عصبانیت زمان تصمیم‌گیری نیست.

وی افزود: شاید آن زمان، مصلحت نبود که از پرده برون افتد راز، اما امروز ما به سمت حقیقت در حال حرکتیم.

 

*از نامه های علنی به مقام معظم رهبری بوی تحمیل استشمام می‌شود

حجت الاسلام پناهیان همچنین با بیان اینکه صدا و سیما در گذشته خاطرات افراد را منتشر می‌کرد، ضمن تحسین این اقدام گفت: شخصیت‌های مشهور انقلاب می‌گفتند که ما هرچه کردیم فلان مسئله را به امام نتوانستیم تحمیل کنیم که باید گفت شما چرا اصلا سعی می‌کردید که نظرتان را به امام تحمیل کنید. البته آمار تحمیل‌گری‌ها موجود است بر حضرت علی نیز تحمیل می‌کردند.

وی گفت: ابن عباس مشورتی به حضرت علی(ع) داد، حضرت فرمودند، "تو می‌توانی به من مشورت بدهی ولی اگر من با تو مخالفتی کردم تو باید مرا اطاعت کنی"

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه از نامه های علنی به مقام معظم رهبری بوی تحمیل استشمام می‌شود یادآور شد: هیچکس مثل مقام معظم رهبری شنونده حرف حق دیگران نیست؛ این نامه‌ها می‌تواند خصوصی باشد.  قسمتی از صحبت های آقای پناهیان در برنامه تلوزیونی دیروز، امروز، فردا 7/11/88


ارسال شده در توسط هانی کشاورز