سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه دوم انرژی هسته‏ای

در چند روز آخر از زندگى رسول اکرم صلی الله علیه و آله آن بزرگوار در مسجد پس از انجام نماز صبح فرمود:

«اى مردم! آتش فتنه‏‌ها شعله ‏ور گردیده و فتنه‏‌ها همچون پاره‏هاى امواج تاریک شب روى آورده است. من در روز رستاخیز پیشاپیش شما هستم و شما در حوض کوثر بر من در می آئید. آگاه باشید که من درباره ثقلین از شما می پرسم، پس بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار می‌کنید، زیرا که خدای لطیف و خبیر مرا آگاه ساخته که آن دو از هم جدا نمی شوند تا مرا دیدار کنند. آگاه باشید که من آن دو را در میان شما به جای نهادم ( کتاب خدا و اهل بیتم ). بر ایشان پیشی نگیرید که از هم پاشیده و پراکنده خواهید شد و درباره آنان کوتاهی نکنید که به هلاکت می‌رسید».


ارسال شده در توسط هانی کشاورز

آیت الله شهید قاضی طباطبایی در کتاب اول اربعین، اثبات کرده اند که خاندان پیامبر از شام به کربلا آمدند و درست روز اربعین شهادت امام حسین و اصحابش به کربلا رسیدند و در کربلا مراسم عزا برپا کردند و به همین جهت روز اربعین شهادت امام حسین روز تجدید مصائب جانگداز کربلاست.

قال الصادق:(یا زرارة! ان السماء بکت على الحسین اربعین صباحا بالدم و ان الارض بکت اربعین صباحاً بالسواد و ان الشمس بکت اربعین صباحا بالکسوف والحمرة ... و ان الملائکة بکت اربعین صباحاً على الحسین)

اى زراره! آسمان چهل روز برحسین خون گریه کرد و زمین چهل روز براى عزاى آن حضرت گریست ‏به تیره و تار شدن و خورشید با کسوف و سرخى خود چهل روز گریست ... و ملائکه الهى براى آن حضرت چهل روز گریستند.           مستدرک الوسائل، ج‏10، ص‏314، با تلخیص

درسی که اربعین به ما میدهد، زنده نگهداشتن یادِحقیقت وخاطره­ی شهادت درمقابل طوفان تبلیغات دشمن است.    مقام معظم رهبری


ارسال شده در توسط هانی کشاورز